Kyselyn yhteenveto
0 / 5 kysymykseen vastattu
Kysymykset:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Lisätietoja
Sarjakuva-aiheinen kisailu, joka erottaa tietäjät guruista ja arvaamalla oikeaan osuvat ohiampujista.
Olet vastannut tähän kyselyyn jo aiemmin. Et voi suorittaa sitä uudelleen.
Kyselyä ladataan...
Sinun on kirjauduttava tai rekisteröidyttävä vastataksesi kyselyyn.
Sinun on vastattava seuraavaan kyselyyn, jotta voit aloittaa tämän kyselyn:
Tulokset
0 / 5 kysymykseen vastattu oikein
Sinun aikasi:
Aika on loppunut
Sait 0 / 0 pistettä, (0)
Kategoriat
- Ei kategorisoitu 0%
-
5 pistettä: The Cave of Time
4 pistettä: Journey Under the Sea
3 pistettä: By Balloon to the Sahara
2 pistettä: Space and Beyond
1 piste: The Mystery of Chimney Rock
0 pistettä: Deadwood City
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Vastattu
- Esikatsele
-
Kysymys 1/5
1. Kysymys
1 pistettäMikä ei kuulu joukkoon?
Oikein
Emmi Valveen sarjakuvateos “Armo” on saanut tuomariston erikoispalkinnon naistekijöiden tekemille sarjakuville jaettavan Artémisia-palkinnon Ranskassa (kuukausi sitten, mutta on tässä ollut kiireitä…)
Joka tapauksessa onnittelut Valveelle koko Sarjakuvavisatiimiltä!
Ai niin, hän oli kolmas suomalainen joka on voittanut kyseisen palkinnon. Muut voittajat ovat Hanneriina Moisseinen ja Tiitu Takalo.
Juliana Hyrrin teos taas on voittanut Kritiikin kannukset, eli hän erottautuu joukosta.
(Lähde: Itäväylä-lehti)
Väärin
Emmi Valveen sarjakuvateos “Armo” on saanut tuomariston erikoispalkinnon naistekijöiden tekemille sarjakuville jaettavan Artémisia-palkinnon Ranskassa (kuukausi sitten, mutta on tässä ollut kiireitä…)
Joka tapauksessa onnittelut Valveelle koko Sarjakuvavisatiimiltä!
Ai niin, hän oli kolmas suomalainen joka on voittanut kyseisen palkinnon. Muut voittajat ovat Hanneriina Moisseinen ja Tiitu Takalo.
Juliana Hyrrin teos taas on voittanut Kritiikin kannukset, eli hän erottautuu joukosta.
(Lähde: Itäväylä-lehti)
-
Kysymys 2/5
2. Kysymys
1 pistettäKuka valitsee tämän vuoden Sarjakuva-Finlandia-palkinnon saajan?
Oikein
Kirjailija Virpi Hämeen-Anttila valitsee vuoden 2022 Sarjakuva-Finlandia-tunnustuspalkinnon saajan valintaraadin asettamasta kärkikymmeniköstä. Valinta julkistetaan 25.3.2022 klo 11.00 Tampereen yliopistolla.
(Lähde: Sarjakuvafinlandia.fi)
Väärin
Kirjailija Virpi Hämeen-Anttila valitsee vuoden 2022 Sarjakuva-Finlandia-tunnustuspalkinnon saajan valintaraadin asettamasta kärkikymmeniköstä. Valinta julkistetaan 25.3.2022 klo 11.00 Tampereen yliopistolla.
(Lähde: Sarjakuvafinlandia.fi)
-
Kysymys 3/5
3. Kysymys
1 pistettä“On jotain mätää Tanskanmaalla”, totesi bardi aikoinaan ja se pitää edelleen paikkansa.
Mitä sarjakuviin liittyvää Tanskassa on tapahtumassa, mikä on aiheuttanut siellä kohua?
Oikein
Pilapiirtäjä Abdelali Achahbi, tunnettu myös nimimerkillään “Crabman”, on karkotuksen uhan alla.
Hän on asunut Tanskassa 12 vuotta ja sinä aikana kritisoinut kotimaansa Marokon hallitusta, ihmisoikeustilannetta sekä Marokon kuningasta 3D-animaatioilla.
Nyt hänet halutaan karkoittaa takaisin Marokkoon koska hänen turvapaikkahakemuksensa oli tullut liian myöhään (koska poliisi ei ollut toimittanut sitä ajoissa eteenpäin, vaikka Achahbi oli toimittanut paperit oikein).
(Lähde: Middleeastey.net)
Väärin
Pilapiirtäjä Abdelali Achahbi, tunnettu myös nimimerkillään “Crabman”, on karkotuksen uhan alla.
Hän on asunut Tanskassa 12 vuotta ja sinä aikana kritisoinut kotimaansa Marokon hallitusta, ihmisoikeustilannetta sekä Marokon kuningasta 3D-animaatioilla.
Nyt hänet halutaan karkoittaa takaisin Marokkoon koska hänen turvapaikkahakemuksensa oli tullut liian myöhään (koska poliisi ei ollut toimittanut sitä ajoissa eteenpäin, vaikka Achahbi oli toimittanut paperit oikein).
(Lähde: Middleeastey.net)
-
Kysymys 4/5
4. Kysymys
1 pistettäIan Kennedy, tuttu monille Suomessakin töistään Korkeajännitys- ja Judge Dredd-sarjakuvissa on poistunut keskuudestamme (1932-2022).
Pitkän uransa aikana hän ehti piirtää kaikenlaista, mutta mikä oli hänen ensimmäinen palkattu tehtävänsä kuvittajan urallaan?
Oikein
Ensimmäisessä työssään kuvittaja-harjoittelijana hänen tehtävänsä oli värittää Sunday Post-lehden ristikoissa olevat mustat ruudut.
Mutta jostakinhan sitä jokaisen on aloitettava.
Sarjakuvavisa-tiimi lähettää osanottonsa suuren taiteilijan poismenon myötä hänen perheelleen.
(Lähde: 2000AD.com)
Väärin
Ensimmäisessä työssään kuvittaja-harjoittelijana hänen tehtävänsä oli värittää Sunday Post-lehden ristikoissa olevat mustat ruudut.
Mutta jostakinhan sitä jokaisen on aloitettava.
Sarjakuvavisa-tiimi lähettää osanottonsa suuren taiteilijan poismenon myötä hänen perheelleen.
(Lähde: 2000AD.com)
-
Kysymys 5/5
5. Kysymys
1 pistettäYhdet maailman isoimmista sarjakuvafestivaaleista eli Angoulêmen sarjakuvafestivaali järjestetään (koputtaa puuta) 17.3 – 20.3.2022.
Ensimmäistä kertaa mukana on “Shoot the Book”-kilpailu. Siihen valittiin 10 finalistia, joista jokainen pääsee pitchaamaan kirjaa paitsi av-tuotantofirmoista koostuvan raadin eteen myös henkilökohtaisiin pitchaus-tapaamisiin firmojen kanssa.
Eikä tässä kaikki! Mukana on yksi suomalais-teos!
Mutta mikä?
Oikein
Tähän väliin isot onnittelut koko Sarjakuvavisa-tiimin puolesta Avi Heikkiselle (kenen teosta siis saa meiltä), ja sitten se tylsä faktapuoli:
“With this first-time special event dedicated to audiovisual adaptations of comics and graphic novels, an format already part of other prestigious events such as the Cannes Film Festival, the American Film Market in Los Angeles and the Shanghai International Film Festival, the MID reaffirms its position as a French leader in promoting the sale of comic book rights.
The jury, comprised of audiovisual professionals, selected ten comics for their positive potential for screen adaptation, whether into animation, live action, series or feature films… This diverse selection brings together works published by French, Finnish, Spanish and Canadian publishers and reflects a variety of genres, audiences and comic book narratives.
On Wednesday, March 16, 2022, at 3:20 pm, the 10 selected titles will be pitched to audiovisual professionals by rights managers on the MID stage. The Rights Market will offer each speaker a personalized coaching session to perfect their pitch. This pitching session will be preceded by a conference on screen-to-page adaptation and followed by one-to-one meetings between producers and publishers.
* * * * * *
Ja näin sanoo shortlist-raadin jäsen:Guillaume Colboc (Deputy Director of Development for internal productions at Gaumont)
** How would you describe the selection of works for this Shoot the book Angoulême?
– Really eclectic! This is what makes it strong. I was pleasantly surprised by the diversity of the entries, the variety of genres, the originality of the writing and graphic universes… the selection was a breath of fresh air and made me discover creators, especially foreign ones, that I didn’t know.
** Based on what criteria were the comics considered adaptable for screen, selected?
– The first thing is really liking the story and the characters. The consideration of feasibility or marketability came afterwards. When we selected La Grande Odalisque (Dupuis editions), for example, we understood that the action sequences were big, extremely complex and expensive to create, but the adventure, the characters, the tone of this comic tale immediately pleased us.
** How are comics essential for the audiovisual sector today?
– The explosion in demand for films and series, driven primarily by platforms, is creating a significant increase in the need for content. Comics, and books in general, have drawn the attention of producers and broadcasters in recent years as they are an extraordinary resource for stories which are in the market and some quite successful.
* * * * * *
Ja lisää suomalaismenestystä Angoulêmessa:Myös Janne Kukkosen sarjakuvasaaga “Voro” on esillä Angoulêmessa. Se on nostettu sarjakuva- ja audiovisuaalinen tuotanto -seminaarin esimerkkitapaukseksi sarjakuvan kehittelystä animaatiosarjaksi (ja totta kai Voroa saa meiltä).
(Lähde: Kirsi Kinnusen FB-päivitys)
Väärin
Tähän väliin isot onnittelut koko Sarjakuvavisa-tiimin puolesta Avi Heikkiselle (kenen teosta siis saa meiltä), ja sitten se tylsä faktapuoli:
“With this first-time special event dedicated to audiovisual adaptations of comics and graphic novels, an format already part of other prestigious events such as the Cannes Film Festival, the American Film Market in Los Angeles and the Shanghai International Film Festival, the MID reaffirms its position as a French leader in promoting the sale of comic book rights.
The jury, comprised of audiovisual professionals, selected ten comics for their positive potential for screen adaptation, whether into animation, live action, series or feature films… This diverse selection brings together works published by French, Finnish, Spanish and Canadian publishers and reflects a variety of genres, audiences and comic book narratives.
On Wednesday, March 16, 2022, at 3:20 pm, the 10 selected titles will be pitched to audiovisual professionals by rights managers on the MID stage. The Rights Market will offer each speaker a personalized coaching session to perfect their pitch. This pitching session will be preceded by a conference on screen-to-page adaptation and followed by one-to-one meetings between producers and publishers.
* * * * * *
Ja näin sanoo shortlist-raadin jäsen:Guillaume Colboc (Deputy Director of Development for internal productions at Gaumont)
** How would you describe the selection of works for this Shoot the book Angoulême?
– Really eclectic! This is what makes it strong. I was pleasantly surprised by the diversity of the entries, the variety of genres, the originality of the writing and graphic universes… the selection was a breath of fresh air and made me discover creators, especially foreign ones, that I didn’t know.
** Based on what criteria were the comics considered adaptable for screen, selected?
– The first thing is really liking the story and the characters. The consideration of feasibility or marketability came afterwards. When we selected La Grande Odalisque (Dupuis editions), for example, we understood that the action sequences were big, extremely complex and expensive to create, but the adventure, the characters, the tone of this comic tale immediately pleased us.
** How are comics essential for the audiovisual sector today?
– The explosion in demand for films and series, driven primarily by platforms, is creating a significant increase in the need for content. Comics, and books in general, have drawn the attention of producers and broadcasters in recent years as they are an extraordinary resource for stories which are in the market and some quite successful.
* * * * * *
Ja lisää suomalaismenestystä Angoulêmessa:Myös Janne Kukkosen sarjakuvasaaga “Voro” on esillä Angoulêmessa. Se on nostettu sarjakuva- ja audiovisuaalinen tuotanto -seminaarin esimerkkitapaukseksi sarjakuvan kehittelystä animaatiosarjaksi (ja totta kai Voroa saa meiltä).
(Lähde: Kirsi Kinnusen FB-päivitys)